AIソリューションの開発展開保守※フレックスOK生命保険・損害保険
生命保険・損害保険
【期待する役割】顧客サービスおよび業務のためのAIソリューションの開発、展開、保守を担当【職務内容】この職務は、ビジネス関係者、データアナリスト、ITチーム、および外部ベンダーと密接に連携して業務を遂行しますビジネスアナリスト、データアナリスト、ITチーム、グローバルベンダーと密接に協力し、ビジネスニーズを理解し、AIビジネスケースを設計・AIモデルを実装します・カスタマーサービスおよびオペレーション向けのAIソリューションの開発、展開、維持管理(チャットボット、音声アシスタント、会話AI、自然言語処理、機械学習など)・ ビジネスプロセス・リエンジニアリングによるプロセス設計・ビジネス要件を理解し、AIスコープを定義し、AIアーキテクチャを設計する。・AIソリューションのテスト、デバッグ、トラブルシューティングを行い、AIアウトプットの品質、正確性、信頼性を確保する・ビジネス関係者にレポートと洞察を提供し、AIソリューションの継続的な改善と最適化を提供し、フィードバックや新しいデータソースを取り入れるKey Responsibilities:・Develop, deploy, and maintain AI solutions for customer service and operations, such aschatbots, voice assistants/Conversational AI, natural language processing, and machinelearning and deliver business value.・Design Processes using Business Process Re-engineering that will help enable AIsolutions・Collaborate with business stakeholders, data analysts, IT teams and external vendorsincluding global capabilities to understand the business requirements, define the AIscope, and design the AI architecture.・Test, debug, and troubleshoot the AI solutions, and ensure the quality, accuracy, andreliability of the AI outputs.・Monitor and evaluate the performance and impact of the AI solutions, and providereports and insights to the business stakeholders.・Provide continuous improvement and optimization of the AI solutions, and incorporatefeedback and new data sources.・Research and explore new AI technologies and trends, and propose innovative andfeasible AI solutions for the business.・Document and share the AI best practices, standards, and guidelines, and providetraining and support to the business users and other AI team members.
- 年収
- 年収非公開
- 職種
- 社内SE
更新日 2024.12.02