【職務内容】製品軸でセールスと技術のサポートをいただくポジションです。・ポートフォリオのスペシャリストとして、アカウントマネージャー、テクニカルセールスチーム(社内)、パートナー/顧客(社外)をサポートする。・ローカル市場におけるポートフォリオの適合性と競合のポジショニングを定義する。・市場動向、顧客ニーズ、競合環境を分析し、新たなビジネスチャンスとポートフォリオの成長・拡大領域を特定する。・日本市場におけるG2Mおよびマーケティング戦略の策定・販売用資料(スライド、パンフレット/リーフレット、ウェブサイト、SNSなど)およびポートフォリオ資料(取扱説明書など)の作成・主要な技術的洞察とセールスナラティブを提供することにより、営業チームをトレーニングする。・アカウントマネージャーやテクニカルセールスチームと緊密に連携し、顧客の課題を解決し、販売機会にポートフォリオを統合する。・パートナーや顧客と直接関わり、技術要件やビジネス要件を理解し、顧客ニーズとの整合性を確保する。・顧客のオンボーディング、導入、満足を促進し、長期的な顧客維持と成長を促進する。・グローバルプロモーター、エキスパートコール、カンファレンスへの参加・市場要件と顧客ニーズに基づいて本社チームにフィードバックを提供する- Act as Portfolio specialist, supporting Account Managers and Technical Sales teams (internal) and Partners/Customers (external)- Define portfolio fit and competitive positioning in local market- Analyze market trends, customer needs, and competitive landscapes to identify new business opportunities and areas for portfolio growth/expansion- Define G2M and Marketing strategy for local Japanese market- Create sales collaterals (slides, brochures/leaflets, website, SNS etc.) and portfolio documentation (instruction manuals etc.)- Train sales teams by providing key technical insights and sales narratives- Closely align with Account Managers and Technical Sales teams to address customer challenges and integrate portfolio offerings into sales opportunities- Engage directly with Partners/Customers to understand technical and business requirements and ensure alignment with customer needs- Facilitate customer onboarding, adoption, and satisfaction to drive long-term customer retention and growth- Participate in global promoter and expert calls and conferences- Provide feedback to HQ teams based on market requirements and customer needs
- 年収
- 700万円~900万円
- 職種
- セールスエンジニア・FAE・技術営業