信用リスク管理チーム【マネージャー】フレックス・在宅週2日生命保険・損害保険
生命保険・損害保険
【職務内容】◎先進的なローン・サービシング関連業務・債務者から提出された同意要求(ローン変更/リストラクチャリング要求を含む)の審査/分析を行い、必要な承認を得るための書類を作成する。・債務者、外部ベンダー(サービサー、弁護士)、社内部門と協力し、サービシングに関連 する問題を解決する。・四半期ごとのアセット・レビュー、年次ローン格付けの実施、社内外の監査法人から要 求された質問への回答および情報の提供。・ポートフォリオの状況/感応度分析を実施し、内部報告用の資料を作成する。・ローン・サービシング・プラットフォーム全体の管理と改善。◎ローン組成関連業務(US/UK/AUD CML)のサポート・必要な承認や内部報告のための投資覚書やその他の文書の作成;・案件のデューデリジェンス業務およびローンドキュメンテーション業務のサポート・オリジネーションに関連するシステム/ツールやパイプライン・リストの管理。・市場調査の実施 Take primary responsibilities for advanced loan servicing related works including but not limited to・Conduct review/analysis of consent request submitted by borrowers (including loan modification / restructuring request), and create documents for required approval・Resolve servicing related issues by working with borrowers, external vendors (servicers, lawyers) and internal department・Conduct quarterly asset review, annual loan rating, and answer any queries and provide information requested from internal/external auditors・Conduct portfolio status/sensitivity analysis and create material for internal reporting・Manage and improve overall loan servicing platformSupport loan origination related works (US/UK/AUD CML) including but not limited to・Create investment memorandums and other documents for required approval or internal reporting・Support deal due diligence work as well as loan documentation work・Maintain origination related system/tools or pipeline list・Conduct market research
- 年収
- 年収非公開
- 職種
- リスク管理・与信管理
更新日 2024.11.15